Games in the Mist: de Visual Novel als Relation-playing Borderline Game
In dit paper onderzoek ik of een visual novel nou wel of niet als een computergame gezien kan worden. Daarbij kijk ik naar de mate van participatie, spel, en remediatie (zoals het overnemen van eigenschappen van boeken, films, en hypertekst). Ik kom tot de conclusie dat de visual novel niet 'gewoon' een interactief verhaal is, omdat het doel van het verkrijgen van een relatie een uniek aspect is. Het is een borderline game.
2 opmerkingen:
Ooh, ik herinner me de tijd dat jij dat paper schreef nog wel! Je liet me toen zo'n spelletje zien, wat ik ook een aantal keer heb gespeeld.
Je character is toch een man dat een meisje in bed moet krijgen (een relatie beginnen, hoe je het wil noemen...) Het was vooral leuk om het meisje heel boos te maken en vervolgens weer te paaien met dure kadootjes :D
Dat waren nog eens tijden. ;)
Ik vond het inderdaad wel interessant hoe de makers van zo'n spel over het fenomeen 'vrouw' dachten: blijkbaar zijn we makkelijk om te kopen!
Een reactie posten