zondag 1 januari 2012

Terugblik op 2011: dankbaarheid en hoop

Ik kan het haast niet geloven, maar het is alweer 1 januari 2012: 2011 is voorbij! Ik twijfelde even of ik hier nog over zou gaan bloggen, maar ik wil toch een korte terugblik op mijn jaar geven... Waar ben ik dankbaar voor in 2011?

Huis
Ik heb in 2011 samen met mijn partner een huis gekocht. Gelukkig was zijn appartement in januari ook heel snel verkocht (binnen 2 weken!), zodat we met open vizier de verbouwing aan konden gaan. We wonen nu alweer een tijdje in ons nieuwe huis, waar de verbouwing nog lang niet klaar is, maar waar we al zoveel plezier aan beleven. Een prachtige omgeving, een geweldige tuin, een huis waarin we zoveel mooie (en duurzame) dingen kunnen waarmaken en de rust die we allebei zo hard nodig hadden.

Vrienden en familie
Door privé-omstandigheden had ik een pittig begin van 2011. Ik raak nog steeds ontroerd als ik terugdenk aan hoe familieleden en vrienden voor mij en mijn partner in de bres zijn gesprongen. Ik ben hen oneindig dankbaar en ik ben zo gelukkig dat ik deze mensen mijn familie en vrienden mag noemen!

Zuid-Afrika
We waren dit jaar toch in staat om een grote reis te maken naar Zuid-Afrika. Ik vond de safari's echt geweldig, evenals de mogelijkheid om zelf door het Kruger Park te rijden. En cheetahs aaien in een klein kattenpark nabij Hluhluwe! (zie foto)

Werk enzo
De ontwikkeling van de nieuwe website Kenny.nl, voor kinderen in groep 1, 2 en 3, is ontegenzeggelijk het hoogtepunt van mijn werkende leven dit jaar. De combinatie van offline- en online cocreatie werd samen met Marieke Schoenmaker (Gamechanger) en Evident (ontwikkelpartij) in de praktijk gebracht, met ook genoeg leerpunten om mee verder te gaan! De waardering voor dit project zien we terug in onze nominatie (en 2e plaats!) in de Co-creation Awards (onderdeel 'Community'), maar nog belangrijker: in de enthousiaste reacties van leerkrachten, ouders, en kinderen, en in de enorme stijging van de bezoekcijfers natuurlijk!

Eindredacteur worden voor Communitymanagers.nl was ook echt een hoogtepunt voor dit jaar en meedoen aan het BoekTweePuntNul-project is natuurlijk ook iets om te herinneren. Het blijft toch bijzonder om in een écht boek van papier te staan!

Vooruitblik op 2012
2011 was voor mij een leerzaam jaar. Veel hoogte- en dieptepunten, die soms zij aan zij gingen. Ik hoop dat in 2011 de basis is gelegd voor een fantastisch 2012. Ik kijk in elk geval optimistisch naar het volgende jaar: we gaan verder met ons huis mooier te maken, ik hoop veel tijd met dierbare vrienden en familie door te kunnen brengen, en ik wil op werkgebied weer mooie dingen gaan doen met cocreatie. Ik werk volgend jaar alweer 5 jaar bij Kennisnet! Wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging? Ik weet het niet! Ik hoop er in ieder geval er een gezond, gelukkig en mooi 2012 van maken. Ik wens jullie allemaal het beste toe voor 2012!

Geen opmerkingen: