zondag 11 december 2011

BoekTweePuntNul

Op 8 oktober 2011 was de officiële lancering van BoekTweePuntNul, een boek over web 2.0, social media en allerlei handige webtools. Echter, het is niet zomaar een boek: er hebben 125 auteurs aan meegewerkt! Elke auteur heeft een hoofdstuk geschreven over een bepaalde socialmediatool.

Ik ben één van deze auteurs, maar ik kon helaas niet bij de lancering aanwezig zijn. Ik ben erg blij voor het succes van het boek, en dan vooral voor Louis Hilgers en Tessa van Zadelhoff die zich vol voor dit project hebben ingezet en inmiddels beloond zijn met een SIDN award! Het resultaat mag er zijn. Ik heb nu 5 van deze mooie boeken in de woonkamer liggen. Het is toch wel bijzonder om in een écht, papieren boek te staan.

Hyves
Mijn hoofdstuk gaat over Hyves. De één zal zeggen dat het vergane glorie is ('iedereen zit op Facebook'), de ander gaat uit van een comeback (deze week las ik op nu.nl het bericht dat de nieuwe strategie van Hyves succes blijkt te hebben). Het is geen boek voor de gevorderde socialmediakenners onder ons, maar een leuk boek voor iedereen die kennis wil maken met allerlei tools die het internet te bieden heeft. Er is overigens ook een onderwijseditie en ik hoop dat er binnenkort ook een e-book van zal verschijnen!

Geen opmerkingen: