dinsdag 26 april 2011

Eindredacteur voor communitymanagers.nl

Leuk nieuws: vanaf nu zal ik de (eind)redactie gaan doen van de website communitymanagers.nl. Deze website is hét kenniscentrum voor alle Communitymanagers en -strategen in Nederland. Ik heb er veel zin in om met het bestuur en de bloggers de site naar een volgend niveau te brengen!

Ik ben inmiddels iets meer dan een jaar betrokken bij de (inmiddels officiële) vereniging. Ik kwam naar de bijeenkomsten om andere ervaren communitymanagers te leren kennen en kennis uit te wisselen. Ik heb zo dus een aantal bijeenkomsten van de vereniging bezocht (waarvan ik van één bijeenkomst een verslag heb geschreven) en werd steeds meer betrokken. Ik ben trouwens ook een keer geïnterviewd over mijn ervaringen als communitymanager van Websitemaker (zie: Interview met Tineke Pauw, Community Manager voor Websitemakerclub van Kennisnet).

Naast de website is er o.a. een (afgeschermde) LinkedIn-groep, kun je via de hashtag #cmnl discussies en linktips volgen, en er is sinds kort ook een Facebook-groep.

Ik vervul deze functie trouwens op vrijwillige (enthousiaste) basis. ;-) De komende maand zal ik me vooral gaan verdiepen in de mogelijkheden van de site (en toebehoren, denk ook aan de social media). Tips zijn altijd welkom!

Geen opmerkingen: