maandag 4 april 2011

Leestips: cocreatie met kinderen, interview met docent, en The Power of Co-creation

Terwijl dit blog wat stil is door de verbouwing, is het me wel gelukt om de vorderingen van die verbouwing op dit blog bij te houden. Toch is het hoog tijd om hier ook een update te plaatsen met een aantal leuke cocreatietips!


  • Een ander cocreatietraject dat inmiddels is afgerond, is De Verdieping. Kennisnet Ambassadeurs konden via een Uservoice-omgeving meedenken over de ontwikkeling en inrichting van een expertiseruimte in het Kennisnet kantoor. Wellicht dat ik een andere keer nog meer uitweid over dit bijzondere traject dat we met TNO hebben doorlopen. Jan Angevaare won een iPad met zijn idee over AR-toepassingen in het onderwijs. Hier lees je een interview met hem: In gesprek met Jan Angevaare over AR op De Verdieping  
  • Op zoek naar een argument voor cocreatie? Uit wetenschappelijk onderzoek (dat ik graag nog na zou willen lezen) is gebleken dat klanten een positiever beeld hebben van cocreatieve organisaties. Zie dit artikel: Co-creatie maakt bedrijven sympatieker.
      • Daarnaast ben ik bezig om het boek The Power of Co-Creation (Ramaswamy en Gouillart) te lezen. Een recent boek vol met cocreatiecases. Ik ben nog maar halverwege, maar tot nu toe kan ik het boek aanraden puur vanwege die praktische cases en resultaten. Bovendien is het goed en verhalend geschreven, dat vind ik een bonus!

        Geen opmerkingen: