woensdag 9 januari 2008

Op naar een spiegelreflexcamera

Mijn lieve Sanyo S1 camera lijkt het langzaam te begeven. De laatste tijd moet ik steeds vaker de lens handmatig terugduwen als ik het fototoestel uitzet. En met de geplande vakantie naar Californië, moet ik er niet aan denken dat hij juist dan ermee stopt! Dus... toen de keuze: wilde ik weer zo'n heerlijk 'makkelijke' camera (die ook nog eens in m'n broekzak zou passen), of toch zo'n zwart monster, een spiegelreflex? (ben ik nou teveel op het uiterlijk gericht, of zien die dingen er echt niet uit? wacht, het gaat om de foto's... dat moet ik mezelf blijven herinneren!)

Na lang wikken en wegen ga ik voor de spiegelreflex, omdat ik me verder wil verdiepen in fotografie (en betere foto's maken). De afgelopen week heb ik me verdiept in allerlei termen en reviews. De keuze valt voor een Canon EOS 400D of een Nikon 40D. Ik neig naar de Canon vanwege de goede software en ingebouwde lens-schoonmaker. Maar goed, ik ben ook nog aan het kijken naar lenzen en andere benodigdheden. Er valt enorm veel te leren voor een n00b als ik. Maar het lijkt me geweldig om weer een stap verder te kunnen gaan met m'n fotografiehobby!

Hieronder een slideshow van een aantal foto's die ik met mijn Sanyo heb gemaakt.

Geen opmerkingen: