maandag 10 december 2007

Vista perikelen

Het is misschien niet eerlijk om dit bericht 'Vista perikelen' te noemen, máár sommige dingen lopen niet zo lekker sinds ik Vista heb.

Zo is er mijn dierbare, trouwe, oude Creative Zen Touch (20 GB). Ik heb 'm nu twee jaar en het model is waarschijnlijk nog eens een jaar ouder. Er zit zo'n handig (?) programma bij dat je geïnstalleerd moet hebben om de muziek op je Zen te kunnen plaatsen en te organiseren. Dit ging prima met Windows XP, maar met Vista? M'n laptop en Zen weigeren pertinent met elkaar te praten. Nu heb ik al een tijdje zitten googelen voor bijvoorbeeld een driver, maar uit de zoekresultaten begrijp ik dat Creative zo'n software-update zou moeten geven. Wat dat bedrijf niet doet. Jammer voor mij dus. :(

En dan vanavond Rollercoaster Tycoon (RCT). Ik heb een zwak voor dat spel, en nee, Rollercoaster Tycoon 2 en 3 halen het voor mij niet bij het origineel. Maar nu ik mijn oude pc heb ingeruild voor mijn mooie rode Dell laptop, heb ik veel problemen met RCT. Ik kan niks meer opslaan en het spel crasht om de haverklap. He bah! Ik heb al een beetje zitten googelen en zitten rommelen met patches, maar ik blijf foutmeldingen krijgen en dan is het spelplezier er toch wel vanaf.

Wat is dat toch met vernieuwingen in de computerwereld, dat je oudere, nog altijd prima werkende dingen zoals mijn Zen en RCT, praktisch in de prullenbak kunt gooien?

Geen opmerkingen: