dinsdag 11 december 2007

Roller Coaster Tycoon en Vista: it works!

Oké, ik kan een deel van mijn klaagzang van gisteravond weer terugnemen. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, weet hij zelf eigenlijk ook niet, maar mijn vriend heeft het spel zo aan de praat gekregen dat ik nu weer kan opslaan zonder dat het crasht.

Na wat rond googelen bleek onder andere dat de rechten in Vista voor problemen zorgen: je moet in de RCT mappen aangeven dat de rechten voor iedereen vrij zijn. Maar daarna crashte het spel alsnog... Pas toen vriend-lief de naam van het .exe-bestand had gewijzigd, werkte het opeens. Heel mysterieus.

Maar nu kan ik in ieder geval weer spelen! Helaas krijg ik m'n oude save-files nog niet aan de praat, maar het is heerlijk om weer wat parken te kunnen managen. Ik vind het trouwens op hoeveel verschillende manieren je het spel kunt/wilt spelen. Voor mij gaat het er vooral om dat ik de targets haal én dat ik een park bouw waar bezoekers plezier hebben en dat netjes onderhouden is. Meestal heb ik dan geen tijd om ingewikkelde achtbanen te bouwen (ik ben bang dat het park anders ondertussen naar de filistijnen gaat), en zet ik de standaard-dingen neer (als ik in pauze-stand kon bouwen, dan zou ik wel wat meer knutselen). Maar er zijn mensen die juist voor het bouwen van achtbanen gaan (en die online ook aanbieden)... én er zijn mensen die juist alles willen laten crashen en bezoekers daarbij laten omkomen. Zoals in dit filmpje...



Dat herinnert me eraan dat ik ooit een paper heb geschreven over Roller Coaster Tycoon en community's (mod-community's). Ik moet dat eens teruglezen en misschien kan ik er iets van op dit blog plaatsen. :)

Geen opmerkingen: