maandag 17 juni 2013

IJsland: elke dag een nieuw avontuur

Ik ben de afgelopen 2 weken op vakantie geweest naar IJsland. Met een 4x4 reden we het hele eiland rond. Vrijwel letterlijk rond, want de binnenwegen die we ook wel hadden willen bezoeken, lagen nog onder de sneeuw! IJsland heeft net als Nederland een lange, koude winter gehad. De winter viel daar in september in en begin juni zagen wij hoe bij een boerderij de koeien eindelijk weer voor het eerst naar buiten mochten!

Elke dag was een avontuur: van het spotten van walvissen en papegaaiduikers tot aan met windkracht 8 over een zwart strand proberen te lopen. En het ene moment liep je in een t-shirt en het andere moment zakte je tot je middel in de (van onderen smeltende) sneeuw bij een lavaveld. Het was een fantastische vakantie!

Ik heb veel foto's gemaakt, maar daar ga ik je op dit blog niet mee vervelen. Kijk daarvoor op m'n Flickr-pagina, waar waarschijnlijk nog nieuwe foto's zullen volgen. Maar wat ik wel graag wil laten zien is deze briljante clip van Woodkid, die is gefilmd in IJsland en op plekken waar ik ook ben geweest. Gefilmd in dramatisch zwart-wit en o zo mooi.

Geen opmerkingen: