dinsdag 5 maart 2013

Een probleem met Google Glass

Google Glass wordt nu weer veel besproken, maar ik zie toch een probleempje. Maar laat ik beginnen met een anekdote over een oud-collega.

Deze man, sowieso al een griezelig figuur, vertelde een paar jaar geleden openlijk aan mij dat hij in de trein stiekem foto's maakte van vrouwen. Dit deed hij door zijn mobiele telefoon zo onopvallend mogelijk op hen te richten, terwijl hij deed alsof hij aan het sms'en was. Ik wist serieus niet hoe ik hierop moest reageren, behalve dan nooit meer een man met een telefoon in de trein te vertrouwen. En door te zorgen dat ik goed bedekt met het ov reisde.


En dan heb je straks dus Google Glass, waarmee het filmen en fotograferen van anderen nog onopvallender en makkelijker wordt. Ik ben toch wel benieuwd of je het alsnog merkt (omdat je hardop een commando moet zeggen) of dat mensen wantrouwend naar je toe gaan worden. Deze strip zegt in ieder geval alles.


Bron: The Joy of Tech

Geen opmerkingen: