donderdag 13 december 2012

Nieuw: Kenny app

Nu ik terugkijk in mijn blog, besef ik dat ik weer wat meer mag schrijven over mijn werkzaamheden voor Kennisnet. Dan is het nu ook hoog tijd om een heel leuk project met jou te delen: de Kenny app! Deze app is uitgebracht voor de iPad (Android volgt snel) en is op 3 december in de App Store beschikbaar gekomen.

Het verhaal van de app is een soort prequel van de website Kenny.nl: Kenny komt uit het ei en wil wonen in de koekoeksklok in de wolken. Maar hij kan nog niet vliegen. Kinderen helpen Kenny wolkjes verdienen door educatieve spelletjes te spelen. Zo oefenen ze schrijfbewegingen, logische reeksen, associëren van categorieën en ruimtelijke oriëntatie. Met de verdiende wolkjes kan Kenny naar de koekoeksklok springen. Onderstaand filmpje laat zien hoe de app eruit ziet.


Meer informatie over de app vind je op Kenny.nl/app.

Ik vond het bijzonder leuk om aan de ontwikkeling van deze app mee te mogen werken. Ik vond het erg gaaf om over de spelletjes mee te denken, om de teksten van Kenny te schrijven, om naar de geluidsstudio te gaan om 'de stem van Kenny' aan het werk te zien, en - last but not least - om 2 begaafde en superenthousiaste collega's de app tot leven te zien brengen.

Over de ontwikkeling van de website Kenny.nl kun je hier meer lezen:

Geen opmerkingen: