zondag 17 augustus 2008

Cowon D2: eenvoudig een playlist toevoegen met WMP

Ik ben ontzettend blij met mijn Cowon (iAudio) D2 mediaspeler. Heerlijk makkelijk in gebruik, nog makkelijker met het importeren van muziek (UMS, dwz gewoon drap-and-drop je muziek in de speler), en prachtige geluidskwaliteit (nog beter dan mijn Creative Zen).

Ik had toch één minpuntje: ik had geen idee hoe ik de playlists van mijn laptop op de speler kon overzetten. Ja, met wat googelen vond ik verschillende ingewikkelde manieren om playlists in een map aan te maken. Echter, alle mogelijkheden die ik vond, hielden in: veel extra werk, omdat ik de playlists opnieuw moest aanmaken! En ik heb daar zo'n hekel aan... Dat moet toch makkelijker kunnen.

Vandaag had ik een mooi 'doh!' moment: ik kwam erachter dat ik de Cowon 'gewoon' kan synchroniseren met Windows Media Player 11 (waar ik toevallig al mijn afspeellijsten in heb staan)! Je moet in het menu van je Cowon bij Instellingen/Systeem de USB-aansluiting op MTP zetten. Zet Windows Media Player aan, sluit de Cowon aan op je computer, en je ziet dat de Media Player meteen al vraagt of het mag syncen. Ik heb vervolgens een aantal playlists naar het sync-vak (in Media Player) verplaatst en toen werd het netjes overgezet in de Cowon.

Waarschijnlijk is het ook mogelijk met andere spelers, zoals Winamp, maar daarvoor zul je toch even moeten zoeken. Dit werkt in ieder geval bij mij. Heerlijk makkelijk!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb het inmiddels, al is dit artikel al een jaar oud, nu ook met WINAMP geprobeerd. WErkt als een tierelier :).

Gewoon playlist slepen en alles komt goed!

Unknown zei

Bedankt voor je tip, Germain! Dat ga ik zeker eens proberen. Met Mediaplayer gaat het namelijk lang niet altijd foutloos... Vaak worden nummers dubbel in de mp3speler geplaatst. Bij mij althans.