maandag 7 juli 2008

Op Discovery: True Story of the Internet

De nieuwe Discovery Channel serie 'The True Story of the Internet' vertelt het verhaal van de internetrevolutie; de technologische, culturele, commerciƫle en maatschappelijke revolutie die ons leven drastisch heeft veranderd.

Vanaf zaterdag 12 juli om 20:00 uur laat de zender in vier afleveringen het echte verhaal achter het internet zien. In Download – The True story of the Internet vertellen insiders hoe het internet is ontstaan. De oprichters van onder meer eBay, Yahoo, Amazon, Netscape en Google delen de verbazingwekkende verhalen over de oorsprong van het medium dat ons leven in tien jaar volledig veranderde.
 Lees op Dutch Cowgirls meer. 
 
Zelf vind ik het wel nogal raar om deze serie als 'het ware verhaal van het internet' te presenteren. Het doet me denken aan een les die me tijdens mijn studie is geleerd: er is geen 'waar' verhaal, het is altijd een standpunt of point-of-view van de verteller. Ik hoop dat Discovery in ieder geval probeert om verschillende blikken op de geschiedenis het Internet te werpen, vanuit technisch opzicht, vanuit sociaal opzicht, vanuit de politiek, etcetera. 
 
Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen: