woensdag 23 januari 2008

Uitreiking Gouden @penstaart: een Websitemaker-site wint!

Gistermiddag ging ik naar het overweldigende Beeld en Geluid-gebouw om de uitreiking van de Gouden @penstaart en de overhandiging van de eerste KidsWeek Mediawijzer bij te wonen. En tot mijn blijde verrassing won Els met haar brugklassite in de categorie 'door kinderen'! Deze site had ze al gebouwd voor de brugklaswedstrijd (die ik met een collega had opgezet en waar ik in oktober 2007 al over blogde), die we een aantal maanden terug hielden, en ze had zich voor deze wedstrijd opgegeven.

De mediabelangstelling was groot. Gisteren en eergisteren was de Mediawijzer al veelvuldig in het nieuws: kinderen willen meer internetles, maar ook de Gouden @penstaart kwam in het nieuws (zoals op SBS 6's Hart van Nederland). Het was voor Els en de andere meedingers vast heel spannend om geïnterviewd te worden en om minister Rouvoet te ontmoeten. Ik ben in ieder geval er erg trots op en ik denk dat de Websitemaker-community er ook erg blij mee is. :)

Geen opmerkingen: