donderdag 28 januari 2010

Wilma Westenberg wint Gouden @penstaart 2009

Wilma Westenberg (15 jaar) heeft met haar site, wilmawestenberg.nl, de Gouden @penstaart 2009 gewonnen. De Gouden Apenstaart is de prijs voor de beste kindersites, gemaakt door professionals en gemaakt door kinderen.

Wilma heeft haar site gemaakt met Websitemaker. Op haar site vertelt ze over haar indrukwekkende leven. Ze heeft een zichtbare tumor in haar wang, waar dokters tot nu toe geen raad mee weten. Toch staat ze positief in het leven: ze gaat naar een leuke school en ze heeft een lief vriendje. Dit en meer beschrijft ze op uitzonderlijke manier op haar website.

De jury was onder de indruk van haar schrijfstijl en de eenvoudige, maar doeltreffende website. Wilma won met de meeste stemmen bij de kindersites gemaakt door kinderen, Spongebob.nl won de prijs voor professionele kindersites.
Succes voor de Websitemaker community
Ik ben apetrots dat Wilma heeft gewonnen! Ik heb haar de afgelopen maanden online leren kennen als een positieve en sociale meid, die actief in de Websitemakercommunity staat. Ze beantwoordt vragen en helpt waar het maar kan. Ze heeft tijdens de wedstrijd ook veel steun van hen gekregen!

Voor mij is Wilma's overwinning ook een persoonlijk succesje: de tweede keer in drie jaar dat een Websitemakersite de prijs wint. Ik ben nu vier jaar betrokken bij Websitemaker en deze highlight doet me weer beseffen dat de Websitemakercommunity vol met talenten zit, die elkaar via het forum (en soms met een beetje begeleiding vanuit mijn kant) helpen en steeds beter worden!

Hoe ga ik te werk?
Mijn samenwerking met de Gouden @penstaart-organisatie is als volgt: ik selecteer samen met de Websitemaker Kampioenen (de kerngroep van de community) de beste Websitemakersites en geef de jury onze top 5 door. Daarna is het aan hen om te besluiten of een Websitemakersite de finale haalt; ik heb hier geen invloed op. In de laatste ronde gaat het om wie de meeste stemmen wint. Dit is tot het laatste moment altijd heel erg spannend!

Tot slot
Wilma heeft haar overwinning toch vooral aan zichzelf te danken. Ze heeft een goede schrijfstijl, een mooie kijk op het leven, en ik hoop dat ze met veel plezier zichzelf verder ontwikkelt. Wie weet zien we haar ooit terug als een succesvolle webredacteur of communitymanager? Zet 'm op!

Geen opmerkingen: