woensdag 2 februari 2011

Onze grote verbouwing: start met Floorplanner

Een week voor de feestdagen hoorde ik plotseling het goede nieuws: mijn vriend en ik hebben een huis gekocht! We kwamen vervolgens in een stroomversnelling terecht: de financiën moesten geregeld worden, ons huidige appartement moest verkocht worden, én het huis moet flink opgeknapt worden. We gaan dus een grote verbouwing aan!

We hadden genoeg ideeën voor het nieuwe huis, maar of alles zou passen? En hoe zou het eruit komen te zien? Hiervoor heb ik Floorplanner gebruikt, een gratis online tool. De Plusversie geeft je meer mogelijkheden, maar ik had genoeg aan één project in de Free versie.

Ik kon inloggen met mijn Google account (handig!) en meteen aan de slag. Je begint met het maken van de muren en ramen van je huis, en daarna kun je aan de slag met de inrichting. De resultaten kun je in 2D en 3D zien (zie voorbeeldfoto's). Ik heb wel regelmatig ruzie gehad met het slepen van muren en het plaatsen van voorwerpen; dat ging niet altijd even makkelijk.



Met Floorplanner heb ik de inrichting van onze keuken bepaald (met veel passen, meten en uitproberen), hoe onze zithoek eruit komt te zien (door te kijken of een kachel erin paste), en de mogelijkheden van onze badkamer bepaald. Het is ook leuk om aan familie en vrienden te laten zien: met de 3D-beelden krijgen ze een idee van jouw ideeën en kunnen ze meteen meedenken!

Er zijn ongetwijfeld meer tools waarmee je de inrichting van je huis kunt maken. Ik kwam al snel terecht bij Floorplanner en dat beviel. Wat is jouw favoriet?

Geen opmerkingen: