vrijdag 8 mei 2009

Kennisnet Kids vernieuwing

Sinds januari ben ik 'lid' van het Kids-redactieteam. Dat houdt in dat ik samen met twee collega's de Kids websites onderhoud, en dan met name middenbouw en bovenbouw. Deze websites worden per 1 september vernieuwd.

De vernieuwing heeft veel om het lijf: nu zijn de Kids sites vooral een portal, straks willen we ook meer eigen inhoud gaan bieden. Nogal een omslag! En ook de lay-out zal er heel anders uit gaan zien.

Voor dit project ben ik aan het bloggen geslagen op Kids achter de Schermen. Kinderen en leerkrachten kunnen daar ook hun mening geven over het eerste ontwerp, dat sinds 1 mei online staat.

Ook heb ik op 1 mei de eerste, vernieuwde nieuwsbrief verstuurd. Het is een experiment met nieuwe software. Alhoewel het even wennen is, vind ik het fijn dat ik nu zoveel meer controle heb over de inhoud én over de gegevens ná het versturen (met een rapportage).

Geen opmerkingen: