zondag 17 mei 2009

Forens schrijft boek op mobiel

Bericht van nusa-online.nl:

Wat is jouw favoriete manier om te schrijven? Ik heb de mijne nog niet gevonden, maar de Amerikaan Peter Brett heeft op zijn smartphone in twee jaar tijd een fantasynovel geschreven!

Hij schreef gemiddeld 400 woorden per dag, elke ochtend en avond in de trein naar of van zijn werk. Hij gebruikte een mp3-speler om niet afgeleid te worden en was bereid om ‘te vechten voor een stoel’. Staand schrijven in een trein gaat niet bepaald gemakkelijk namelijk. Eenmaal thuisgekomen, bewerkte hij zijn schrijfwerk op de computer.

Zijn boek “The Warded Man” ligt inmiddels in de winkels en is o.a. via Amazon te koop. Peter is inmiddels gestopt met zijn baan om fulltime te gaan schrijven, maar hij gaat nog geregeld met de trein om een writers’ block te overwinnen.

Ps. Peter Brett heeft trouwens een prachtig duistere website, waar veel informatie te vinden is, en waar hij een leuk weblog bijhoudt: http://www.petervbrett.com.

Ps2. Hier is een leuk interview met Peter Brett over het schrijven en de gebruikte techniek.

Gevonden via NYdailynews en DutchCowgirls.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Inmiddels heeft Peter Brett bekend gemaakt dat zijn boek ook in Nederland uit zal worden gegeven!

Ik kan zijn doorzettingsvermogen alleen maar bewonderen, met een klein beetje jaloezie. Als ik in de trein zit, wil ik alleen maar muziek luisteren, krantje lezen, en gedachtenloos uit het raam staren. Dat is mijn manier van opladen (aan het begin van de dag) en tot rust komen (op weg naar huis). Maar als ik zijn verhaal lees, vraag ik me af of ik niet m'n Eee netbook wat vaker moet meenemen om te gaan schrijven.

Geen opmerkingen: