woensdag 18 juni 2008

Oh, Ziggo!

Toen we terug kwamen van vakantie, vonden we een mysterieuze brief in de post. Ene Ziggo. We dachten dat het reclame was, maar besloten het toch maar te openen. Toen bleek dat 'onze' Casema met twee andere kabelaars in Ziggo was overgegaan. Dat was, voor ons althans, een totale verrassing. En Ziggo zou naar ons gaan luisteren! Ik vroeg me meteen af hoe ze dat wilden doen. Wist ik veel dat ik in de weken daarop inderdaad veel contact zou (proberen te) zoeken met ze?

Ik behoor tot de mensen die tot nu toe veel last van storingen heeft gehad. En eigenlijk is niet duidelijk waarom: is het veranderen van naam dan zo ingrijpend?

Afgelopen zaterdag lag het internet en de telefonie er tussen 12 en half 6 helemaal uit, en voor die tijd hadden we een onvoorspelbare verbinding (dan weer wel, dan weer geen internet/telefoon). Erg vervelend, vooral als je af en toe thuiswerkt en afhankelijk bent van de internetverbinding.

De klantenservice kreeg ik op woensdagochtend gelukkig aan de telefoon (op andere momenten was die te druk bezet, met lange wachttijden, wat vervelend is als je alleen mobiel kunt bellen...). De klantenservice stuurde vrijdagavond een monteur naar ons toe. Die kwam uiteindelijk voor niks, omdat de storing niet in onze modem zat, maar bij Ziggo zelf (dat had ik de jongen van de klantenservice al duidelijk proberen te maken, maar ja, waarschijnlijk klonk ik niet als iemand die er redelijk verstand van heeft). De monteur heeft wel onze aansluiting verbeterd en op de 'toekomst' voorbereid. Ik kan in ieder geval niet klagen over de hulp die we hebben gehad van deze mensen. :)

Sinds de grote storing van het weekend, lijkt het nu goed te gaan! Wie weet zijn de problemen nu opgelost. Zelf ben ik nog wel boos over het feit dat Ziggo beweert dat ze naar de klanten luisteren, maar toch nog ouderwets top-down lijkt te werken: is er ooit naar mijn mening over de fusie gevraagd? De enige communicatie die ik heb gezien is reclame (buiten de communicatie die ik dan heb opgezocht met de klantenservice en de monteur). Wie weet gaan ze nog leren om te 'luisteren', zoals ze zelf willen, voordat ik besluit om over te stappen naar een andere aanbieder.

Bron foto: Icanhascheezburger?

Geen opmerkingen: