vrijdag 9 mei 2008

Uit de ordner: Analyse van StarWars.com

In 2005 kwam de zesde Star Wars-film uit, of eigenlijk de derde van de nieuwe reeks. Ik had reikhalsend naar deze premiere uitgekeken en ondertussen kon ik dat enthousiasme combineren met het onderzoeken van de officiƫle Star Wars-website, het enorm uitgebreide (het is een galaxy op zichzelf) starwars.com. Wat ik achteraf vooral interessant vond aan dit onderzoek was dat de website fans in zekere mate beperkte in hun fandom; ze mogen niet van alles produceren, omdat er goed op het copyright gepast wordt. Is deze beperking goed of slecht? Ik ben er nog niet over uit.

Titel: Officieel Gebonden en Verboden; een analyse van de interface van starwars.com vanuit fanperspectief
In dit onderzoek kijk ik naar de interface van starwars.com (uit 2005) vanuit fanperspectief. In hoeverre biedt de interface (en copyright!) fans de vrijheid om hun fandom te uiten?

Geen opmerkingen: