woensdag 27 februari 2008

Hyves buzz-dag

Ik kreeg net een mailtje van Selexyz, een boekhandel waar ik graag vertoef. En dit keer sprong er bij mij een boek in het oog: Hyves. Over het bekende online netwerk Hyves.

De beschrijving die erbij stond was als volgt:

In 2004 is Hyves opgericht als digitaal vriendennetwerk. Het bedrijf groeide in drie jaar uit tot een vriendenclub met meer dan vijf miljoen leden. In dit boek wordt beschreven hoe het allemaal begonnen is, hoe Hyves werkt en hoe het bedrijf zich zo snel ontwikkeld heeft. 28 februari wordt uitgeroepen tot Hyves-buzzdag! Deze dag verschijnt het boek Hyves en dan worden alle vijf miljoen Hyvers geïnformeerd.
Ik wist nog van niks, maar blijkbaar worden "we" (Hyvers) er morgen van op de hoogte gesteld. Het boek is trouwens niet duur, maar een tientje! Ik ben vooral benieuwd naar hoe de schrijver (en de Hyves-oprichters) denken over het succes van Hyves; waarom lukt het dit netwerk wel, en andere netwerken, die misschien technisch beter in elkaar zitten, niet?

Er was eerder deze week ook al Hyves-buzz. Bright meldde namelijk dat de Belastingdienst ook Hyves, LinkedIn, en andere netwerkprofielen checkt om te kijken of sommige belastingaangiftes wel kloppen. Zullen ze ook toegang hebben tot afgeschermde profielen? (ik neem aan van niet, dat zou toch een schending van de privacy zijn!) Niet dat ik iets te verbergen heb hoor! :)

Geen opmerkingen: