zaterdag 12 juli 2014

Baan kwijt. Wat nu?

Het is stil geweest op dit blog. De afgelopen maanden ben ik druk geweest met het oprichten van InBunnik.nl, de welbekende combinatie werk/gezin en een korte opleiding Online Marketing (via NCOI, vandaag hopelijk afgerond maar ik moet nog wachten op mijn beoordeling). Tussendoor heb ik ook nog even te horen gekregen dat ik aan het eind van dit jaar toch echt mijn baan verlies bij Kennisnet. Ik wist dat de reorganisatie eraan kwam, maar het blijft natuurlijk pijnlijk om te horen dat niet alleen jij, maar ook geliefde collega's hun baan verliezen. Dus bij alle drukte komt nu ook het verkennen en zoeken naar een nieuwe baan.


Rasoptimist

Gelukkig ben ik het type dat de zaken optimistisch inziet. Ik werk alweer ruim 7 jaar bij Kennisnet en was al bijna onderdeel van het meubilair! Het is gewoon hoog tijd voor wat nieuws en ik zal niet ontkennen dat ik de afgelopen jaren al heb rondgesnuffeld bij andere organisaties. Dus het feit dat ik nu écht mijn baan verlies geeft me de nodige schop onder de kont.

Maar natuurlijk vind ik het ook wel eng! De afgelopen 7 jaar heb ik een leuke en afwisselende baan gehad in een innovatieve organisatie met een nobel streven. En met een vast contract, toch wel heel comfortabel in een economische crisis.

Ik bewonder mensen die (wel of niet na het verlies van hun baan) in het diepe springen en iets nieuws gaan doen of voor zichzelf gaan beginnen. Die stap ga en wil ik niet nemen, want ik zoek wederom een creatieve baan op het vlak van (senior) webredactie / social media management / online community's.

Maar dan dit keer wel wat dichter in de buurt (omgeving Utrecht). Dat maakt die combinatie werk/gezin weer wat beter te handelen. :)

Via Kennisnet loop ik wel een traject bij Randstad HR Solutions. Ik wil die kans toch wel aangrijpen om nog wat meer te leren over mezelf, wat ik kan en wat ik nou écht zoek (bij wat voor soort organisatie, waar?). En de nodige tips voor sollicitaties zijn natuurlijk ook handig, maar voor mij ligt het zwaartepunt echt in het maken van keuzes en te ontdekken wat ik écht belangrijk vind in een baan.

En nu verder

De komende maanden worden raar en wellicht ook wel pittig, maar ook bijzonder. Ik ben benieuwd hoe de toekomst eruit gaat zien. En, mocht je een vacature weten of iemand kennen die iemand zoekt, ik houd me aanbevolen! Bekijk mijn LinkedIn-profiel voor meer informatie.

Bron foto: Photologue_np op Flickr

Geen opmerkingen: